Mesesorozat - újratöltve

2013. augusztus 24., szombat

Tavaly készítettem egy portrésorozatot Papp Charlotte-tal, amelyek közül néhány fotót "mesestílusban" dolgoztam fel. Ezek közül két képnél is különböző hibákra hívták fel a figyelmemet. Az egyik csak egy apróság volt, egy kicsit felhívóan ágaskodó nyuszifül, amely olyan volt, mintha egy vonalzóval vágták volna el. Sokkal nagyobb problémát okozott viszont egy fa mögé "csempészett" ló, ami valamiért sehogyan sem illett a képbe. Olyan volt, mintha a ló sokkal élesebb lenne a háttérnél. De hiába életlenítettem a lovat, nem akart összepasszolni a a kép többi részével. Végül rájöttem, hogy az eltérő fényviszonyok okozzák a problémát: a lónál ugyanis egészen máshonnan jött a főfény, és ezért kiordibált a környezetéből. Ló nélkül viszont kicsit üresnek és semlegesnek éreztem a képet, ezért aztán hagytam a fenébe az egészet, csak a másik két fotót tartottam meg, a lovasat meg szomorúan bezártam a feledés fiókjába.

Most kinyitottam ezt a  fiókot, és megpróbáltam kezdeni a képekkel valamit újra. A nyuszit nem volt nehéz kijavítani, s ha már hozzányúltam, a hátteret is megbabráltam kicsit. Észrevettem ugyanis, hogy a bokrok között van egy furcsa, függőleges vonal, ami olyan, mintha elrontottam volna a feldolgozást. Pedig nem erről van szó, azt a vonalat valahogy a természet teremtette oda, de eltüntettem, ha már zavarta a szemem. A harmadik fotót kicsit megvágtam, kiszedtem a korábban odarakott lovat és helyette egy sötétebb tónusú őzet helyeztem a fa mögé. Így most már talán rendben van ez a kép is.









4 megjegyzés:

cerezovilaga.com írta...

Tényleg meseszerű képek, nagyon ügyes!:)

2013. augusztus 24. 22:02
TiSza írta...

Köszönöm :)

2013. augusztus 25. 19:29
Kozma Erzsébet írta...

Nekem az első és második tetszik a harmadik kissé mesterkélt. Az első képen a lány karja mellett a háttér igen világos szerintem, majdnem egybeolvad a karral, ott a hátteret sötétíteném. És a fej mellett is van a háttéren egy nagyon világos rész amit szintén sötétítenék. Egyébként tényleg mesébe illő képek.

2013. augusztus 25. 21:25
TiSza írta...

Köszönöm Erzsi! A sötétítés tényleg nem árt, ez tényleg olyan dolog, amikor a fotós nem veszi észre a saját képén azt sem, ami pedig ordít.
Az őzre már más is mondta, hogy nem az igazi.

2013. augusztus 26. 10:38

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB