Legyek én

2016. január 10., vasárnap

Amikor nincs lehetőségem (időm/alkalmam) a fotózásra, előveszem a közelmúlt termését, és slideshow-t készítek belőle. 
Nem szeretem ezt a slideshow kifejezést, amelyet leginkább diavetítésként lehetne fordítani, de az nálunk egy kicsit mást jelent. A kisvideó szó talán jobban kifejezi a tartalmat, de nem utal arra, hogy fotókból készült. Ezért mindig szenvedek a fogalmazással... ki tud jobb kifejezést?
Ezúttal Mónika és Zsolt őszi képeiből készítettem egy kisvideót.

A film készítésénél mindig fontos kérdés, hogy milyen zene kerüljön alá.

Keresgélés közben került elő az a dal, amelyet Tóth Andi és Horányi Juli énekelt az X-Faktor 2014-es döntőjében (Legyek én). Tetszik a zene is, de különösen megfogott a szöveg, amely sokkal jobb, mint amiket a popszámoknál általában megszoktunk. Érdekelt a dolog, hát utánanéztem, ki is írta. Kiderült, hogy a szövegíró nem más, mint egy költőnő: Erdős Virág. Munkásságát nem ismertem, ezért beleolvasgattam a honlapján fellelhető írásokba, és egyik-másik ugyanúgy rabul ejtett, mint a dalszöveg. Mindjárt ez a szabadversrészlet fogad a beköszönő oldalon:

Erdős Virág
az egyik leghíresebb magyar író,
de már sajnos meghalt,
vagyis nem halt meg,
csak mindig nagyon későn jár haza.

Erdős Virág
a másik leghíresebb magyar író,
pólókat ír,
szélvédőket,
állítólag ő írta, hogy
„I love Budapest”.



A videó készítésénél minderről még nem tudtam, csak később kezdtem el kutatni a szövegíró után. A szöveg nagyon erős volt, és úgy éreztem, hogy nagyon jól illik a két fiatalról készített fotókhoz, amelyekből árad a vidámság, az összetartozás, a bizalom, a szeretet (és sokáig fokozhatnám). A zene szinte kikövetelte magának, hogy ne csak aláfestésként használjam, hanem helyezzem egy kicsit jobban előtérbe, hogy felhívjam a figyelmet a mondanivalójára. Szegényes eszközeimmel ezt nemigen tudtam másképp megoldani, mint azzal, hogy egy-egy szövegrészlet itt-ott feltűnik a képernyőn - ahogy ez sok videóklipben is szokásos. Ezért az eredmény is egy kicsit videóklipszerű lett. Vagyis elértem, hogy a film slideshownak kicsit furcsa, klipnek pedig kicsit szerény legyen, de az biztos, hogy a szöveg ily módon felhívja magára a figyelmet, és kiemeli a képek tartalmát is.

Fogadjátok azzal a szeretettel, amivel én készítettem.




2 megjegyzés:

Hungarian Horntail írta...

Hát ez olyan szép volt, hogy meg is könnyeztem... a csuda helyes fiatal pár a zenével együtt, sugárzik róluk a szeretet és az optimizmus.

2016. január 10. 12:17
TiSza írta...

Köszönöm!
Nem te vagy az első, akinek könnyeket csalt a szemébe... de jó érzés, hogy így van! Akkor valamit nem csináltam rosszul...

2016. január 10. 13:38

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB