Játszd újra, Sigma!

2010. február 6., szombat

A Canon EOS 450D-t nem is olyan régen vettem, ám csakhamar meg kellett válnom tőle. Kiderült ugyanis, hogy a hozzá vásárolt Sigma 17-70 mm f/2,8-4,5 DC Macro objektív kizárólag életlen képeket hajlandó készíteni. Merthogy ebből a márkából igen sok a backfókuszos... A megoldást ilyenkor a Camera Kft. jelenti, ahol néhány hét alatt a géphez kalibrálják az objektívet. Fájó szívvel megváltam hát a felszereléstől, és vártam...

Most pedig végre visszakaptam a masinát! Örömömben - no és hogy ellenőrizzem, hogy tényleg a múlté-e a backfókusz - gyorsan lőttem néhány tesztképet a közeli Gutenberg téren és a Dunánál . 



Relief


A zajló Duna és a Szabadság

Ott, túl a rácson

5 megjegyzés:

L-B. Melinda "mazsóca" írta...

Üdv!
Sajnos Sigmáéknál nagy a szórás. Gyakoriak az ilyen problémák. Nekem is volt egy ilyen 17-70-em. Hát az sem volt épp tökéletes...
Mik a tapasztalataid a kalibrálásról?
Én nem mertem megcsináltatni, mert azt mondták, hogy ha összehozzák a gépem a 17-70-el akkor sanszos, hogy a többi üvegem közül lesz olyan amivel nem fog tökéletesen működni a váz...

2010. február 12. 12:33
TiSza írta...

Sok tapasztalatom nincs, azóta nem volt több időm fotózni... A képek élesnek tűnnek, bár nem penge, de azt hiszem, ez az obi ennyit tud.
Nálam megkérdezték a szervízben, hogy az objektívet akarom a géphez kalibráltatni vagy fordítva. És természetesen azt választottam, hogy a gépet hagyják békén, mert pl. a Canon 50mm-essel jól dolgozott együtt. Igaz, azóta azzal se fotóztam...

2010. február 12. 12:40
Kecskeméti Fotókör írta...

Húúú! Mesélni tudnék, hogy mennyit sz*rakodtam a 17-70-essel ugyanígy. Volt szerviz is, garanciális beállítás, de nem lett jó. Másodszorra vissza, beállították, mutatták a tesztképeket is és tényleg a "labor eredmények" jók voltak, de a valós körülmények között szörnyű életlen képeket produkált, másodszori állítás után.
Úgyhogy visszaadtam az optikát a tulajának pedig 45eFt-ért adta volna az 1 hónapos optikát. Vérzett a szívem!

2010. február 16. 8:52
Kecskeméti Fotókör írta...

U.i.: én ehhez a tesztábrához nézem az optikáimat:
http://focustestchart.com/focus21.pdf

2010. február 16. 8:55
TiSza írta...

Köszönöm! Halottam már erről az ábráról, de még nem találkoztam vele (no és persze a részletes leírás sem mellékes).

2010. február 16. 9:19

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB