Szombaton bevetettem magam az új M4-es metró "alagútjába" és végigjártam a vonalat. Az állomások egy része kifejezetten ordít a fotózás után, nem véletlen, hogy a net tanúsága szerint az elmúlt szűk egy hónap alatt is már rengeteg kép született róluk.
Természetesen megcsináltam a saját fotóimat is a látnivalókról, de hogy legyen valami eltérő is az eddigiektől, megpróbálkoztam néhány dupla expozíciós kép készítésével.
A Canon EOS 70D ugyanis kínál ilyen lehetőséget, ráadásul úgy, hogy a fotók raw-ban is menthetők (nem úgy, mint a hdr-nél, ahol az elég gyenge minőségű eredményt is csak jpg-ben hajlandó eltárolni a gép).
A dupla expós fotókat kétféle beállítással lehet elkészíteni. Az "átlagoló" esetében a két kép egyforma súllyal vesz részt a végeredményben, az "additív" beállításnál viszont az első kép részletei jobban láthatók. Én az additív lehetőséget használtam, de még így is sokszor kellett -2 EV expókorrekciót alkalmaznom a második képnél, hogy ne legyen túl világos a végeredmény.
Persze a képek egyesítését utólag, Photoshoppal is meg lehet csinálni, de a helyszíni munka sokkal izgalmasabb és persze nehezebb is. Különösen, hogy kiment a fejemből, amire korábban, a gép lehetőségeinek próbálgatásakor egyszer már rájöttem: hogy live view üzemmódban látható a várható eredmény a kijelzőn a második kép elsütése előtt, míg normál üzemmódban, a nézőkén keresztüli fotózásnál ilyen kompozíciós lehetőség nincs, vagyis nagyjából vaktában kell fotózni... Feledékenységem miatt ezért egy-egy beállítást addig kellett próbálgatni, amíg megfelelő eredmény nem született.
Természetesen megcsináltam a saját fotóimat is a látnivalókról, de hogy legyen valami eltérő is az eddigiektől, megpróbálkoztam néhány dupla expozíciós kép készítésével.
A Canon EOS 70D ugyanis kínál ilyen lehetőséget, ráadásul úgy, hogy a fotók raw-ban is menthetők (nem úgy, mint a hdr-nél, ahol az elég gyenge minőségű eredményt is csak jpg-ben hajlandó eltárolni a gép).
A dupla expós fotókat kétféle beállítással lehet elkészíteni. Az "átlagoló" esetében a két kép egyforma súllyal vesz részt a végeredményben, az "additív" beállításnál viszont az első kép részletei jobban láthatók. Én az additív lehetőséget használtam, de még így is sokszor kellett -2 EV expókorrekciót alkalmaznom a második képnél, hogy ne legyen túl világos a végeredmény.
Persze a képek egyesítését utólag, Photoshoppal is meg lehet csinálni, de a helyszíni munka sokkal izgalmasabb és persze nehezebb is. Különösen, hogy kiment a fejemből, amire korábban, a gép lehetőségeinek próbálgatásakor egyszer már rájöttem: hogy live view üzemmódban látható a várható eredmény a kijelzőn a második kép elsütése előtt, míg normál üzemmódban, a nézőkén keresztüli fotózásnál ilyen kompozíciós lehetőség nincs, vagyis nagyjából vaktában kell fotózni... Feledékenységem miatt ezért egy-egy beállítást addig kellett próbálgatni, amíg megfelelő eredmény nem született.
4 megjegyzés:
Megérte kísérletezni, mert egyediek és érdekesek lettek. A 2,4,5,10 tetszik a legjobban.
2014. április 28. 22:29Köszönöm Erzsi!
2014. április 29. 7:07Szeretem a dupla expokat... és még úgysem jártam az új metrónál :)Tetszik a bemutatás.
2014. május 6. 22:03Köszönöm Zsuzsa!
2014. május 6. 22:22Megjegyzés küldése