2018 - ÖSSZEGZÉS

2018. december 28., péntek

Minden év végén eljön a "nagy" összegzés ideje, amikor a fotós elkészíti az elmúlt év leltárát (vagy nem).

Az előző évvel ellentétben 2018. számomra nem a fotós pályázatokról szólt. A 2017. évi 7 pályázattal és a 19 helyezett fotóval szemben az idén  egyetlen pályázaton sem vettem részt. Az év első felében egyszerűen csak elhanyagoltam a jelentkezést, később pedig lefoglalt a házeladás, -vásárlás és a költözés. Pest megyén belül ugyanis egy másik helységbe települtünk át, gyermekeink és unokáink közvetlen közelébe. 

2018-ban a fotózásaim (és blogbejegyzéseim) száma is megcsappant. Ennek nem csak a költözés volt az oka, hanem az is, hogy az egyik portrézás során leejtettem kedvenc (és legfontosabb) Canon 70-200 mm f/4 objektívemet, amely hiányát érezve jóval kevesebb projektbe fogtam bele. (A javítási költség megközelíti egy használt darab árát, ezért az objektív inkább olcsó - kínai - forrásra várva a mai napig is Csurgó László szervizében pihen.)

Persze azért nem maradtam feladat nélkül így sem. A teljesség igénye nélkül egy rövid összefoglaló 2018. év terméséről:

1./ Cserés Vivien portréi:








2./ Csókás Anna extrém sminkes portréi (smink: Sminkes Gabi):







3./ Fehér Lili portréi (haj: Csókás Anna):





4./ Anya-lánya fotók, Ágnessel és Sárával (smink: Sminkes Gabi)







5./ Alexa portréi (smink: Sminkes Gabi):

 


 


6./ Havjár Ferenc portréi:

 





7./ Mónika portréi:






8./ Jegyesfotózás Laurával és Lalával:







9./ Egyéb fotók (az év különböző részeiből):

a Megyer-hegyi tengerszem

A zalakarosi Men-Dan hotel absztrakt hatású tetőablaka

Krétai panoráma (Gramvousa)

Krétai tengerrészlet (Balos)












5 megjegyzés:

Kovács Miklós írta...

Nagyon látványos és színes év végi összefoglalót osztottál meg velünk. Szerencsére nekem még nem volt hasonló esetem az objektívekkel, de teljesen átérzem a helyzetedet.
Sikerekben és fotókban gazdag új esztendőt kívánok, az objektívnek meg mihamarabbi "gyógyulást".

2018. december 28. 23:17
TiSza írta...

Köszönöm, Miklós! Neked is sok sikert és egészséget kívánok az új évben!

2018. december 29. 8:31
Cséfalvay Katalin írta...

Mindig szívesen olvasom a blogodat, nézegetem a képeidet. Bár a portré nem az én világom, remélem egyszer majd én is készítek olyan portrékat, mint te! Sok boldogságot kívánok neked 2019-re, remélem a géped hamar megjavul!

2019. január 2. 12:43
TiSza írta...

Köszönöm Katalin, jó tudni, hogy van még, aki olvassa a blogomat :) Neked is sok boldogságot 2019-ben!

2019. január 3. 8:03
Cséfalvay Katalin írta...

Olvasom, bizony, ott vagy a listámon!

2019. január 3. 17:27

Megjegyzés küldése

 

2009 ·TiSza by TNB